Starbucks si Microsoft: colaborare de succes cu ajutorul tehnologiei Blockchain

7 mai 2019 blockchain

Articol scris de Cristina Dinica

Starbucks, gigantul din Statele Unite, doreste sa-si sporeasca dezvoltarea tehnologica printr-o colaborare cu Microsoft. Parteneriatul Starbucks si Microsoft se bazeaza pe folosirea serviciilor blockchain ale platformei Azure a celei din urma, pentru a-si sustine initiativa “Bean-to-Cup”. Programul se refera la urmarirea liniei de productie, de la inceputul procesului de adunare a boabelor de cafea, pana la ceasca de cafea fierbinte inmanata clientului.

Compania din Seattle a anuntat prima oara programul initial initiativa “Bean-to-Cup” in 2018, declarand ca vor lucra cu fermieri din Costa Rica, Columbia si Rwanda pentru a lansa un sistem de urmarire a cafelei bazat pe tehnologia blockchain. Potrivit declaratiilor initiale, sistemul va permite clientilor sa urmareasca productia de cafea si va presupune, totodata, deschiderea unor posibilitati financiare sporite pentru fermierii de cafea.

Mai mult decat atat, conectarea tuturor liniilor de productie la cloud permite Starbucks sa isi actualizeze mai rapid meniul. Pana acum, compania-mama trimitea mii de unitati USB care trebuiau incarcate manual, proces care putea dura saptamani intregi. Acum, compania trimite retetele actualizate prin cloud.

Inca din vara anului 2017, Starbucks a investit semnificativ in modernizarea tehnologiei, dezvoltand in permanenta noua platforma cloud-based pentru recompense si comenzi, cat si organizarea imbunatatita a datelor despre clienti si o integrare mai stransa cu sistemele de operare, inclusiv inventarul si managementul productiei. Starbucks este astfel mai mult decat o un lant de cafenele, devenind din ce in ce mai mult o companie tech.

Cele doua companii au anuntat proiectul pe care il desfasoara pentru a spori statusul companiei de cafea ca lider in domeniul sau in cadrul conferintei Microsoft Build Developers care a avut loc ieri. Colaborarea nu este una surprinzatoare, tinand cont de faptul ca actualul CEO Starbucks, Kevin Johnson, a ocupat postul de director de vanzari globale Microsoft inainte de a se alatura gigantului de cafea in 2015. CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, a observat ca Starbucks urmareste tendintele recente in beneficiul sau, adoptand solutii de inalta tehnologie. El a aplaudat colaborarea dintre inginerii de software Starbucks si Microsoft.

Sursa: https://www.geekwire.com/2019/microsoft-teams-starbucks-predictive-drive-thru-ordering-bean-cup-blockchain/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *