Tehnologia Blockchain poate transforma spatiul media digital, dovedind inca o data faptul ca este o tehnologie revolutionara ce aduce imbunatatiri multor domenii, de la cel bancar, financiar, pana la cel social si umanitar.
Intr-o epoca a triumfurilor digitale, a incercarilor din punct de vedere al securitatii, 2018 a devenit in acelasi timp cel mai bun si cel mai rau timp de a fi creator de continut in spatiul media digital. Desi acum este mai usor ca oricand pentru scriitori si artisti sa-si impartaseasca lucrarile si viziunile la nivel mondial, fie ca este vorba de publicarea unei carti electronice pe Amazon sau de incarcarea muzicii pe o platforma de streaming precum Spotify sau Apple Music, aceleasi platforme fac sa fie dificil pentru creatorii de continut sa profite cu adevarat de pe urma muncii lor.
Profiturile provenite de la platformele din spatiul media digital nu reusesc sa ajunga la creatori. In ultimii ani, descarcarile provenite din muzica, filme, carti si multe alte servicii similare au adus cu ele si comisioane mari pentru vanzatori si magazinele online, iar unii comercianti cu amanuntul, cum ar fi Amazon, au obtinut pana la 65% din drepturile de autor din vanzarea cartilor electronice.
Un alt caz interesant este Spotify, unde artisti le revine doar 0,00397 dolari pe stream. Platforma muzicala are un timp de procesare de pana la trei luni pentru a raporta veniturile distribuitorilor, in timp ce castigurile dintr-un trimestru ar putea sa nu apara pana in trimestrul urmator. Profiturile sunt de adesea impartite si cu alti intermediari, cum ar fi procesatorii de plati sau distribuitorii de continut, creand profituri chiar mai mici pentru creatorii insisi.
Tehnologia Blockchain, care creeaza inregistrari de date (inclusiv tranzactii si transferuri bancare), poate crea plati ce au loc instantant. Prin acest proces, creatorul de continut poate accesa direct platile in timp real. Plata este decontata în cinci secunde, iar transferarea acesteia intr-o moneda fiat dureaza doar cateva zile, in loc de cateva luni ca pana acum. Introducerea de contracte inteligente faciliteaza, de asemenea, facilitarea platilor drepturilor de autor in spatiul media digital, intre partile interesate, fara a fi nevoie de intermediari.
Adoptarea tehnologiei blockchain in acest domeniu este solutia salvatoare pentru creatorii de continut din spatiul media digital. Actualul status stabilit de gigantii din industrie trebuie sa se schimbe, deoarece mai multi artisti incep sa ceara o parte echitabila a profiturilor – si nu este o chestiune de „daca„, ci mai degraba de „cand„. Nume precum Beyonce si Yoko Ono continua sa boicoteze serviciile de streaming intr-un act de solidaritate pentru toti muzicienii, precum si criticile aduse sistemului de recompensa pe baza drepturilor de autor continua sa afecteze industria.
Daca industria media incepe sa vanda si sa distribuie continut media digital printr-un sistem bazat pe tehnologia blockchain, creatorii de continut vor avea o noua oportunitate incredibila de a lua puterea inapoi de la furnizorii de platforme mari si, in cele din urma, sa primeasca o parte echitabila a profiturilor.