Platforme media pot oferi o experienta mai buna utilizatorilor sai prin eliminarea anunturilor si compensarea veniturilor prin introducerea unui paywall Bitcoin.
Ce este un paywall?
Un paywall este un sistem care impiedica utilizatorii de Internet să acceseze continutul paginii web fara un abonament platit in prealabil. Exista doua tipuri de paywalls: atat „dure„, cat si „soft„. Cele „dure” permit minimul acces la continutul site-ului fara abonament, in timp ce paywalls „soft” permit o mai mare flexibilitate in ceea ce utilizatorii pot vizualiza fara a se abona, cum ar fi continutul selectiv liber si/ sau un numar limitat de articole pe luna. Ziarele au implementat paywalls pe site-urile lor cu scopul de a-si creste veniturile, care au fost in scadere din cauza reducerii numarului de abonamente pentru variantele imprimate si veniturile din publicitate.
Anunțurile online au devenit o pacoste pe care utilizatorii de internet o intalnesc din ce in ce mai des. Pe masură ce utilizatorii incearca sa „faca pace” cu reclame on-line, anunturile continua sa devina tot mai deranjante, fortand oamenii sa gaseasca masuri alternative, cum ar fi de blocarea anunturilor.
Rolul monedei Bitcoin in media
Unul dintre subiectele discutate recent, a incheiat conferinta „Moneda Digitala +Blockchain” si a fost legat de rolul monedelor digitale in imbunatatirea experientei mass-media on-line. Anunturile sunt parte integranta a diferitelor site-uri web media online. Aceste platforme ofera, in general, un continut gratuit consumatorilor sai, in timp ce genereaza venituri prin reclame. Fara sa faca vreo sesizare in aceasta directie, cele mai multe dintre aceste platforme vor fi in imposibilitatea de a-si sustine operatiunile pe termen lung. In acelasi timp, aceste anunturi chiar fac experienta utilizatorului una tot mai neplacuta.
In plus fata de aparitia unor interferente, aceste anunturi online distribuite prin intermediul retelelor publicitare folosesc de asemenea dispozitive de urmarire si cookies, care tine evidenta activităților utilizatorilor in timpul incarcarii paginii. Platformele media pot imbunatati experienta utilizatorului prin eliminarea reclamelor, in cazul in care pot gasi o modalitate alternativa de a genera venituri. Bitcoin si alte valute digitale pot fi in masura sa ofere acestor site-uri media online acel canal de venituri alternative.
In timpul conferintei, Victoria Van Eyk, co-fondator al Bitcoin Strategy Group a vorbit despre utilizarea Bitcoin pentru generarea de bani pentru continut, oferind astfel un flux de venituri alternative pentru platformele media online. Procesul de generare de bani pentru continut implica crearea unei paywall, care impune ca vizitatorul sa faca o tranzactie mica pentru a putea accesa continutul.
Paywalls au fost desconsiderate de oameni. Comunitatea stiintifica a fost mult timp implicata intr-o dezbatere cu revistele si publicatiile media privind accesul platit la lucrari de cercetare si literatura stiintifica. Cu toate acestea, moneda digitala face ca ideea de paywall mai acceptabila, atata timp cat acesta plata pentru continutul media nu este ridicol de mare.
Valute digitale, cum ar fi Bitcoin, fac mai fezabil pentru oameni sa realizeze micro si nano tranzactii, care altfel sunt imposibile prin sistemul de plata conventional. De exemplu , costul tranzactiei pentru a realiza o micro-tranzactie cu moneda clasica poate depasi valoarea tranzactiei in sine.
Prin crearea unui paywall care cere utilizatorilor sa plateasca o suma mica in moneda digitala pentru a avea acces la continut, platformele media se pot asigura ca au venituri constante. In acelasi timp, ele isi pot pastra site-urile proprii libere de reclame.
Reducerea anunturilor on-line va reduce, de asemenea, riscul de malware si a altor vulnerabilitati de securitate.
sursa: http://observer.com/2016/07/heres-how-bitcoin-can-save-media-from-broken-adtech/
http://www.americanbanker.com/conferences/blockchains/
http://wallblog.co.uk/2010/08/10/times-paywall-is-a-foolish-experiment-that-wont-last-says-wikiepdia-founder/
http://www.newsbtc.com/