Raportul Elvețian Stabilește Fundația ca Bitcoin să devină Bani Legal

27 iunie 2014 Uncategorized

Articol scris de Wu Mihu

swiss-law-300x185

Consiliul Federal al Elveției, ramura executivă formată din șapte membri a națiunii, a emis un nou raport de 25 de pagini legat de monedele digitale, care urmărește să definească în mare măsură cum aceasta consideră că, companiile specifice Bitcoin ar trebui să fie reglementate în conformitate cu legislația în vigoare.

Vestea vine ca urmare a unei cereri din septembrie de către membrul Partidului Socialist elvețian Jean Christophe Schwaab pentru organizarea scrierii raportului, cel care a fost în mod oficial acceptat ca o inițiativă de către Consiliul Federal în luna decembrie.

Consiliul Federal are capacitatea de a crea ordonante, dar doar Parlamentul este capabil de a crea legislație, ceea ce înseamnă că între timp recomandarea sa finală – care trebuie să fie adoptată fără noi reglementări – va stabili un precedent legal semnificativ și de lungă durată, raportul nu are dreptul legal de a determina dacă Bitcoin se încadrează în regulament specific direct. Astfel de decizii rămân în responsabilitatea Autorității de Supraveghere a Pieței Financiare elvețian (FINMA).

Schwaab a declarat pentru CoinDesk:

Raportul este doar opinia guvernului, dar ei nu au un punct de vedere juridic”.

Triumful comunității

Totuși, claritatea general oferită de raport a fost lăudată de membrii locali al ecosistemului Bitcoin.

CEO al Elveției, Alexis Roussel, cu baza în moneda digitală, broker SBEX, a indicat faptul că recomandările vor face mai mult pentru a aduce stabilitate afacerilor din regiune, declarând pentru CoinDesk:

Acum ne putem aștepta la următoarele: nicio modificare a legislației în următorii doi ani, [și] o dezvoltare bună a doctrinei administrative în jurul Bitcoin.”

Asociația Elveția Bitcoin (BAS), asociația locală de comerț Bitcoin, a fost la fel de pozitivă în evaluarea sa de analiză a guvernului, declarând:

Raportul concluzionează că Bitcoin este reglementat de legile existente și că nu este nevoie de noi reglementări. Aceasta este o veste excelentă și în deplină conformitate cu punctele noastre de vedere.

BAS a adăugat că raportul chiar sugerează că există o cale clară pentru ca Bitcoin într-o zi să aibă statutul recunoscut ca fiind bani legali în Elveția, menționând „raportul spune că în prezent singurul lucru care îi lipsește lui Bitcoin pentru a deveni bani […] este volatilitate scăzută„.

Cu toate acestea, acest lucru a fost doar una din cele mai multe idei ale raportului pentru operatori locali, precum și firme internaționale care doresc îndrumări cu privire la modul de a servi cel mai bine pe piața internă de lider bancar internațional.

TVA-ul este puțin probabil

Probabil, mai ales pentru utilizatorii locali, raportul sugerează că monedele Bitcoin vor fi tratate nici ca un bun și nici ca un serviciu când sunt folosite sub forma unui mijloc de plată. Prin urmare, limbajul său nu sugerează nicio taxă pe valoarea adăugată (TVA) care să trebuiască să fie aplicată în timpul unei plăți.

Recomandarea reprezintă o pauză de la potențialeșe aplicații în legislația germană, care ar încerca să impoziteze monedele Bitcoin care sunt schimbate între comercianți și cumpărători în timpul achizițiilor.

Totuși, Luzius Meisser, președintele BAS , sugerează că o astfel de interpretare nu este destul de clară.

Avem un alt indiciu puternic că moneda Bitcoin este scutită de TVA. Pentru a fi 100% sigur, trebuie să așteptăm raportul în curs de la Federația Elvețiană a Administrației Fiscale.

Când Bitcoin este utilizat ca un mijloc de plată în vânzarea sau schimbul de bunuri și servicii, raportul Consiliului Federal a constatat că astfel de activități nu trebuie să fie supuse unor legi pe piețele financiare.

Raportul explică faptul că „Monedele Bitcoin sunt un mijloc de plată care, la rândul lor, pot fi utilizate pentru a achiziționa bunuri sau servicii„. Acest lucru scutește plățile Bitcoin din Legea bancară, „deoarece nu există bani sau monede Bitcoin colectate de către un partid„.

Reguli adăugate pentru depozite

Cu toate acestea, anumite acte, cum ar fi Legea federală cu privire la bănci și băncile de economii, Legea federală privind bursele de valori și tranzacțiile cu valori mobiliare și Legea federală privind combaterea spălării banilor și finanțării terorismului în sectorul financiar, ar trebui să se aplice pentru întreprinderile care efectuează tranzacții Bitcoin și care sunt considerate depozite, se precizează în raport.

Raportul explică faptul că tranzacțiile ar trebui să fie considerate depozite „ în cazul în care un dealer Bitcoin acceptă soldurilor de credit în monede oficiale privind conturile proprii ale dealer-ului, cu scopul tranzacțiilor valutare viitoare„, sau „în cazul în care comerciantul acceptă monede Bitcoin de la clienți pentru viitoarele schimburi de tranzacții iar clientul nu este capabil să dispună de monede Bitcoin în orice moment, fără implicarea dealer-ului „.

În cazul în care o astfel de societate a dat faliment, raportul susține, monedele Bitcoin ar putea fi considerate active de faliment la un nivel egal ca soldurile de credit acceptate în bani.

Cu toate acestea, raportul face loc pentru excepții. De exemplu, raportul afirmă că „este încă posibil, în conformitate cu practica de FINMA pentru a preveni aplicabilitate Legii bancare în cazul în care o bancă supravegheată de către FINMA garantează rambursarea integrală a depozitelor„.

Reguli pentru platforme de tranzacționare

Platformele de tranzacționare, definite ca fiind cele care totodată aduc împreună și atribuitorii cumpărători dar și vânzătorii, ar trebui să fie reglementate în conformitate cu legile în vigoare ale pieței elvețiene, se prezintă în raport.

Din nou aici, raportul face o distincție între întreprinderi Bitcoin care dețin conturi și cele care nu fac, declarând:

Contează dacă operatorul acceptă soldurilor de credit în bani în acest scop de la utilizatori ai platformei de pe conturile proprii ale operatorului sau dacă operatorul acceptă monede Bitcoin de la utilizatorii de la care clienții nu sunt în măsură să dispună în orice moment, fără implicarea operatorului„.

Depozitele fără acest control sunt considerate a fi depozite în conformitate cu Legea bancară, „în cazul în care operatorul menține soldurilor de credit în bani sau monede Bitcoin pentru utilizator pe bază comercială și permanentă, și care pot fi folosite de către utilizator pentru achiziționarea viitoare și vânzarea de monede Bitcoin prin intermediul platformei„.

Cu toate acestea, legile de combatere a spălării de bani nu ar trebui să se aplice în ambele tipuri de platforme de schimb Bitcoin.

De exemplu, motivele raportului pentru care operatorii care aduc împreună părți pentru cumpărarea și vânzarea de Bitcoin nu trebuie să efectueze AML due diligence.

Cererile Codului penal

Atunci când se uită la cererile Bitcoin din Codul penal elvețian existent, Consiliul Federal este de părere că operatorii de schimb Bitcoin „pot fi condamnați pentru spălare de bani„, în conformitate cu articolul 305.

Raportul a sugerat sancțiuni CSB care se aplică atunci când o „persoană care operează o platformă de tranzacționare de monede virtuale și realizează un act care are ca scop frustrant identificarea originii, urmărirea, sau confiscarea activelor de care persoana știe sau trebuie să își asume, prin urmare, sunt considerate o crimă„.

Deoarece monedele digitale, de asemenea, se califică drept de proprietate, raportul a menționat că anumite sancțiuni pentru deturnarea, frauda și utilizarea ilegală a activelor financiare se pot aplica, de asemenea, în astfel de cazuri.

Legea privind combaterea spălării banilor se aplică în primul rând la „intermediari financiari„, acesta fiind un termen pe care raportul îl consideră a se referi la afacerile Bitcoin care necesită o licență bancară.

Cu toate acestea, regulamentele de CSB pot aplica la întreprinderile Bitcoin care nu se încadrează în această definiție, extindându-se la activități comerciale reglementate de lege.

Afacerile Bitcoin guvernate de legile care trebuiesc într-un comportament conduc la „cerințe de due diligence pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului”. Aceasta include rapoarte de depozit a Spălării Banilor privind Biroul de Raportare Elveția (OPR) în cazul în care ei cred că indiviziispălă bani sau folosesc un alt mod de operare cu intenții criminale.

Utilizatorii individuali Bitcoin care plătesc pentru produse și servicii cu monede Bitcoin nu ar trebui să fie supuși nici unei legi AML, sugerează raportul. Comercianții Bitcoin profesionali, prin comparație, ar trebui să efectueze unele verificări în funcție de mărimea tranzacției, chiar și în unele cazuri, atunci când acestea nu mențin o relație de afaceri.

ATM-urile sunt emițătoare de bani

Raportul a inclus mai mult ecouri din recenta decizie a țării, pentru a permite operatorilor Bitcoin de ATM-uri să implementeze mașini, cu condiția că acestea aplică pentru o licență de transmitere de bani.

Consiliul Financiar a indicat cămașinile de schimb Bitcoin nu sunt performante pentru schimb valutar, ci mai degrabă pentru transmitere de bani, cum ar fi posibil ca numerarul depus într-o singură mașină să fie retras de la o altă locație.

Astfel de abilități de transfer sunt într-adevăr o piatră de temelie a eforturilor Robocoin de a deveni un serviciu global de remitențe și bancă, cu un nou set de caracteristici și un hardware lansat în această lună.

Raportul a indicat faptul că în timp ce o mică diferență, nu este nesemnificativă, declarând:

Această distincție este relevantă în care transmiterea de bani este întotdeauna considerată a fi pe o bază profesională din cauza riscurilor mai mari asociate a spălării de bani”.

Bitcoin în calitate de monedă străină

De asemenea, raportul cântărit pe tema dacă monedele Bitcoin reprezintă bani în sensul tradițional. În timp ce Consiliul Federal a considerat că Bitcoin nu corespunde acestei definiții, în prezent, ea a spus că aceasta prezintă „caracteristici cheie ale banilor„, care la rândul său, face reglementările în vigoare aplicabile în schimbul lor.

Acestea sunt unități de valoare cu care bunuri și servicii reale pot fi achiziționate, care sunt acceptate de către o comunitate în calitate de mijloc din plată și a căror valoare financiară nu depinde de valoarea lor intrinsecă„, se prezintă în raport.

Ca rezultat, Elveția pare să sugereze că Bitcoin ar trebui să fie tratat ca o monedă străină, aceasta fiind o opinie tot mai pledată pe plan internațional.

Raportul a declarat:

În cazul în care este, de asemenea, luat în considerare faptul că schimbul de monede Bitcoin în monedele oficiale este, în principiu, posibil în orice moment și fără restricții, nu există niciun motiv pentru a trata astfel de activități de schimb diferit de la schimbul de valute străine„.

Persistentele întrebări

Meisser, in timp ce este pozitiv cu privire la implicațiile raportului, vede o zonă în care orientarea nu reușește. El a afirmat că, din punct de vedere juridic, Consiliul Federal nu și-a dat în mod clar un aviz de cum ar trebui să fie tratați minerii de Bitcoin în conformitate cu legea.

Meisser a indicat că, deoarece minerii de Bitcoin procesează tranzacții, acestea ar putea fi considerate intermediari financiari în interpretarea Consiliului Federal, și să se supună reglementărilor propuse pentru aceste entități.

Meisser a declarat:

[Apelarea la minerii Bitcoin intermediari financiari] ar fi, în opinia mea greșit. Spre deosebire de bănci – minerii Bitcoin nu pot deturna de monedele Bitcoin care le prelucrează„.

Ca atare, Meisser sugerează că guvernul Elveției ar trebui să facă anunțuri suplimentare pentru a oferi claritate deplină ecosistemului Bitcoin local .

Desigur, modele de afaceri individuale sunt susceptibile de a provoca complicații, contează că raportul spune că va fi determinată de FINMA, în calitate de aceasta se încadrează „în domeniul de aplicare de atribuțiilor sale„.

 

 

Sursa: coindesk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *