In loc de a selecta „Conecteaza-te cu Facebook” atunci cand te conectezi la site-ul preferat, in curand s-ar putea inlocui cu „Conecteaza-te cu Bitcoin”.
BitID este un protocol de autentificare descentralizat care foloseste portofelele Bitcoin ca o forma de identificare si codurile QR pentru puncte de service sau de acces la platforma. Aceasta permite utilizatorilor sa acceseze un cont online, prin verificarea cu adresa din portofel cu ajutorul unui dispozitiv mobil precum autentificatorul cu cheie privata.
Protocolul a fost dezvoltat de Eric Larchevêque, unul dintre co-fondatorii La Maison du Bitcoin, centrul comunitar Bitcoin din Paris. Eric Larchevêque spunea ca cea mai mare puterea a conceptului este faptul ca aproape toti utilizatorii Bitcoin au un portofel personal: „In toate serviciile si site-urile Bitcoin, toata lumea are deja un portofel si de asemenea toata lumea are grija de cheia privata de autentificare.”
BitID se bazeaza pe un blockchain ca un magazin de informatii si ar putea fi utilizat intr-o varietate de platforme, inclusiv site-uri e-commerce si aparate inteligente.
In prezent, cele mai multe site-uri necesita crearea unui cont privat, cu un nume de utilizator si parola. In trecut, undeva acum doi ani, foarte multe site-uri au inceput sa permita utilizarea unui cont de social media precum Facebook sau Twitter.
In cele din urma, accesul la un site necesita divulgarea de cel putin unele informatii personale. Cu BitID, singurele informatii ce trebuie furnizate site-ului sunt adresa portofelului. Dupa scanarea unui cod QR pe site-ul respectiv cu ajutorul unui smartphone, serverul creeaza o noua cheie privata pentru acel portofel.
BitID ar putea fi, de asemenea, utilizat ca un proces descentralizat de autentificare cu doi factori, in acelasi fel in care functioneaza Google Authenticator. In plus, pentru a avea un nume de utilizator si o parola, un site integrat BitID ar putea necesita, de asemenea, un cod QR de scanare pentru confirmarea identitatii utilizatorului.
Conceptul BitID ar putea fi utilizat intr-un mediu e-commerce simplificat care elimina necesitatea de a furniza informatii despre carduri de credit sau conturi bancare, atunci cand se plaseaza o comanda on-line.
Cu ajutorul protocolului BitID, un website e-commerce ar necesita dovada de identificare la checkout, atunci cand utilizatorul scaneaza codul QR cu smartphone-ul, stabilindu-se identitatea si autorizandu-se tranzactia.
In conformitate cu Eric Larchevêque, BitID ar imbunatati eficienta de comanda online, deoarece elimina pasii procesului de e-commerce: „Nu aveti nevoie sa creati un cont, asa ca sunt mai putine click-uri si mai multe conversii. Iar in cele din urma, mai multi bani pentru site-uri e-commerce.” sursa:coindesk.com