În 2013, companiile media au început să experimenteze cu Bitcoin. Tehnologia paywall era o primă alegere logică. Abilitatea de a bloca un anumit conținut și a-l face disponibil doar pentru cei ce plătesc fiind în același timp conectat la natura digitală a Bitcoin și la diversitatea acestuia.
Microplățile a fost un research imaginat pe termen lung pentru companiile care îți doresc să ofere conținut ca la carte, însă taxele de tranzacție au împiedicat desfășurarea pentru orice era vândut cu mai puțin de 1 dolar. În loc de abonamentele zilnice sau lunare, Bitcoin ar putea face posibil extragerea aceleiași cantități de bani pentru un conținut ca la carte. Bitcoin reduce foarte multe nevoi ale exchange-urilor de monedă cu audiențe la nivel global și taxe din afara țării adesea cerute de companiile de card de credit pentru achiziționarea de bunuri și servicii care nu se află în țara cumpărătorului.
Utilizarea de Bitcoin s-a răspândit atât de mult încât să facă paywall-urile și microplățile viabile pentru companiile media? Chicago Sun-Times, al 9-lea cel mai mare ziar din Statele Unite ale Americii, și-a testat teoriile în ceea ce privește paywall-ul la începutul anului 2014.
Între timp, câteva statistici au mai avut loc:
– 44.5% dintre consumatorii cu vârste între 18 și 34 de ani sunt conștienți de Bitcoin;
– 94% din oameni trec peste publicitate atunci când navighează pe internet;
– 3% din mențiunile online Bitcoin în cursul anului 2013 au implicat companii media.
Bitcoin conduce download-urile digitale
Căutările noastre arată că nivelul de conștientizare și utilizare Bitcoin este unul sănătos printre oamenii cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani. Având în vedere aceste cifre, companiile de jocuri video au un potențial foarte bun pentru integrarea Bitcoin în produsele lor și strategiile de plată.
Câteva nișe ale companiilor de jocuri video experimentează în spațiul acesta, precum Hundle Bundle, Pc Game Supply și Ouya, prin utilizarea Bitcoin ca metodă de plată pentru diverse promoții ale jocurilor. Companiile din această zonă au avantajul de a măsura achizițiile și loialitatea utilizatorilor care plătesc cu Bitcoin vs. Sistemele de plată tradiționale. Companiile ce produc jocuri pentru telefon sunt foarte bine concepute pentru a integra Bitcoin în ofertele lor.
Companiile mari de jocuri video ar putea incorpora microplățile Bitcoin în nucleul jocurilor. Jocurile video specializate care folosesc Bitcoin pot fi diversificate, având în vedere că nivelul de conștientizare Bitcoin și înțelegerea acestuia sunt undeva foarte jos.
Bitcoin pare să aibă sens pentru economia jocurilor online existente, unde jucătorii teoretic extrag bani din joc pentru Bitcoin sau vice versa. În timp ce cele mai multe monede virtuale din jocuri nu pot fi extrase pe un card, Bitcoin poate fi tranzacționat pentru dolari.
Companiile de jocuri video ar putea să-și construiască propriul joc bazat pe o piață de exchange sau să se partenerieze cu acele companii care fac deja acest lucru pentru crearea de unelte virtuale, add-on-uri și ala mai departe.
Investitori ce au pornit încă de la început
Humble Bundle acceptă Bitcoin pentru pachete de jocuri video la care poți să plătești cât vrei. Toate profiturile sunt împărțite între dezvoltatori și organizațiile non-profit.
PC Game supply acceptă Bitcoin pentru pachete de jocuri și livrarea acestora, strategia fiind asemănătoare cu cea de la Humble Bundle.
The State of New Jersey a avut parte de un joc video ce a furat Bitcoin de la jucători în valoare 1 milion de dolari.
Studiu de caz: Zynga
Zynga este o companie de jocuri sociale online care a avut parte de o competiție foarte mare, pierdere de jucători pe rețelele sociale și multe altele. Utilizatori activi Zynga au scăzut de la 72 de milioane în 2012 la 30 de milioane în 2013. În ianuarie 2014, a anunțat acceptarea globală Bitcoin pentru jocurile sale: FarmVille 2, CastleVille, ChefVille, CoasterVille, Hidden Chronicles, Hidden Shadows și CityVille.
Beneficii potențiale: Profitabilitate crescută datorită costurilor mici pentru tranzacții pentru achizițiile din joc de diverse bunuri virtuale, totodată o expunere socială mult mai mare și o asociere cu start-up-uri Bitcoin.
Provocări potențiale: Extinderea Bitcoin către dispozitivele de telefonie mobilă poate fi foarte dificil, mai ales pentru astfel de aplicații.