Facebook – o politica mai lejera privind cryptomonedele

9 mai 2019 bitcoin, blockchain, cryptomoneda

Articol scris de Cristina Dinica

La mai bine de un an de la interdictia absoluta, Facebook a inlaturat si mai multe restrictii privind postarile referitoare la cryptomonede si blockchain, adoptand o politica mai lejera. Compania are 2,38 miliarde de utilizatori activi lunar, conform statisticilor din martie 2019 si a interzis initial anunturile care implica bitcoin si ICO in luna ianuarie a anului trecut. Echipa a justificat atunci decizia declarand ca se doreste impiedicarea anunturilor inselatoare pentru protejarea utilizatorilor retelei sociale. Mai tarziu, din luna iulie a anului trecut, gigantul social media a anuntat ca si-a actualizat politicile pentru a permite anunturilor care promoveaza cryptomonede, insa numai in cazul utilizatorilor aprobati in prealabil.

Noua politica a companiei prevede faptul ca anunturile care contin informatii despre tehnologia blockchain, stirile din industrie, continutul educational sau evenimentele legate de cryptomonede nu vor mai necesita aprobarea prealabila. Cu toate acestea, Facebook a adaugat ca va continua sa interzica anunturile legate de promovarea unei anumite cryptomonede sau ICO, acestea ramanand in continuare pe lista produselor interzise.

Anunturile referitoare la software-ul si hardware-ul de minat trebuie, in continuare, sa treaca printr-un proces de revizuire pentru a obtine permisiunea de a posta. Companiile care doresc sa promoveze astfel de produse vor trebui sa faca treaca printr-o examinare care include “licentele pe care le-au obtinut, indiferent daca sunt tranzactionate pe o bursa publica (sau sunt o filiala a unei societati publice) si alte informatii publice relevante despre activitatea lor”.

Cea mai recenta actualizare a politicilor Facebook vine pe fondul stirilor conform carora compania lucreaza la dezvoltarea propriei cryptomonede, cel mai probabil un token sau un stablecoin. Potrivit informatiilor pe surse, Facebook se afla in discutii cu companii precum Visa si MasterCard, iar inca de anul trecut Facebook a fost in cautare de specialisti blockchain. Proiectul numit “Libra”, in valoare de un miliard de dolari, vizeaza dezvoltarea unei cryptomonede care sa permita miliardelor de utilizatori Facebook, Instagram sau WhatsApp sa isi trimita bani, precum si sa faca achizitii online. In plus, se pare ca firmele vor putea receptiona si folosi stablecoin-ul pentru a face plati catre Facebook pentru anunturi.

Sursa: https://www.facebook.com/business/news/updating-our-ad-policies-for-financial-services-and-products

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *