Dezvoltarea internetului a creat un boom în zona ecommerce, generând o cerere foarte mare pentru sistemele de plată electronice. Din 2000, procentul de vânzări prin intermediu ecommerce a crescut în fiecare an. Internetul a făcut acest lucru mai ușor pentru consumatori în găsirea produselor dorite și de asemenea în expunerea la o mai mare varietate de bunuri și servicii. În momentul de față, în Statele Unite ale Americii, magazinele online câștigă 278.5 miliarde de dolari pe an, fiind martori la cea mai rapidă creștere a piețelor. În ultimii 10 ani, PayPal a devenit „regele” sistemelor de plată electronice din industrie.
Din momentul nașterii ecommerce-ului online, PayPal a dominat plățile electronice în această industrie. În anul 2012 avea peste 117 milioane de utilizatori activi și procesa câte 35 miliarde de dolari pe trimestru. Prin investiția de milioane de dolari în sisteme de detectare a fraudei, PayPal este o unealtă foarte bună pentru foarte mulți comercianți. Având în vedere un studiu recent PayPal, peste 91% din cei care cumpără online au folosit PayPal, în timp ce 24% au cumpărat prin Amazon și 9% prin Google Checkout. Este puțin probabil ca Bitcoin să ajungă la o asemenea popularitate și importanță în ecommerce, mai ales când vine vorba de PayPal ca oponent.
Cu toate acestea, Bitcoin ar putea „destrăma” industria microplăților – un sector unde ecommerce-ul este foarte integrat și de curând a experimentat o creștere exponențială. În timp ce nu există o definiție standard pentru microplăți, acestea sunt în general cantități foarte mici de bani transferate digital și sunt mult prea mici pentru a fi procesate de cardurile de credit. PayPal definește microplățile ca tranzacții mai mici de 12$. Alte platforme consideră că microplățile sunt transferuri sub 5 euro, sau chiar și sub 1 euro.
Cererea de soluții pentru microplăți a crescut semnificant odată cu distribuitorii de media ( video la cerere, download-uri de muzică digitală și cumpărare de jocuri ). În timp ce marea majoritate a distribuitorilor de conținut preferă afaceri bazate pe abonamente ce garantează anumite venituri, foarte mulți sunt flexibili și cumpără conținut pe loc, care poate fi monitorizat prin tranzacții de valoare mică. În prezent, comercianții care folosesc PayPal trebuie să plătească un comision de 2.9% pentru fiecare tranzacție plus 0.30$. La cardurile de credit, comisionul este și mai mare. În contrast, comisioanele tranzacțiilor în rețeaua Bitcoin sunt mai mici decât 0.0005 BTC sau 1% din tranzacţie.
Piața microplăților europene este estimată să valoreze undeva la 11 miliarde de euro și este proiectată să crească către 15 miliarde de euro până în 2015. Un raport emis de Hi-Media Group și Harris Interactive a arătat că au fost găsite mai mult de 50% din utilizatorii internetului în Europa și Statele Unite ale Americii care foloseau microplăți pentru cumpărături online. Trecând printr-o conversie, plata totală scăzut din 2012 în 2013 de la 44% la 40%, lucru care este posibil să se întâmple în continuare.
În ciuda acestei creșteri atractive ce a fost observată în cadrul microplăților în spațiul online, putem spune că există o soluție pentru plăți. O astfel de soluție trebuie să vină cu costuri reduse, o viteză mare de transfer și o experiență a utilizatorilor incredibilă. Adițional, are nevoie de o soluție universală care să ofere flexibilitatea necesară pentru adaptarea la tipurile de afaceri din prezent și modelelor de distribuție. Bitcoin cu siguranță ar putea satisface această nevoie: deoarece nu există niciun intermediar sau parte terță, Bitcoin este în mod sigur mai ieftin și mai rapid decât metodele tradiționale de plată. În timp ce un card de credit poate lua câteva zile până să facă un transfer și să primească o aprobare, fiecare tranzacție Bitcoin necesită doar 10 minute pentru a verifica și autentifica tranzacția respectivă. Fiecare susținător Bitcoin este încrezător în tranzacțiile cu cost redus ale Bitcoin și în faptul că într-o zi, destul de curând, se vor transforma în market-uri pentru transferuri de bani la nivel global și în servicii care să ușureze munca de zi cu zi a fiecărui antreprenor care ține la succesul afacerii sale.
Noi suntem optimiști în ceea ce privește Bitcoin ca fiind soluție, iar în momentul de față pare să fie unica.