Sectorul educational poate fi revolutionat de tehnologia blockchain, conform biroului executiv al Uniunii Europene, care a emis un nou raport privind potentialul tehnologiei.
Numit „Blockchain in Education„, raportul Comisiei Europene exploreaza fezabilitatea, provocarile, beneficiile si riscurile aplicatiilor tehnologiei blockchain in scoli si universitati. Directionata catre factorii de decizie politica, studiul reprezinta o revizuire exploratorie a subiectului, concentrandu-se asupra atingerii unui nivel superior al domeniului educatiei in Europa. Raportul a explicat:
„Acest studiu exploratoriu se refera la valoarea pe care o poate aduce blockchain-ul partilor interesate din sectorul educational, cu un accent deosebit pe potentialul sau de acreditare digitala a invatarii personale si academice„.
Raportul continua sa propuna opt scenarii in care autorii considera ca tehnologia blockchain poate fi aplicata provocarilor din industrie, inclusiv certificarea digitala, acreditarea in mai multe etape, recunoasterea si transferul creditelor si a tranzactiilor de plata a studentilor.
Cu toate acestea, studiul avertizeaza ca aplicatiile de tip blockchain pentru educatie sunt inca in faza incipienta, subliniind ca numai implementarile „complet deschise” pot duce la atingerea obiectivelor reale si a promisiunii eliminarii blocajelor de orice tip in educatie si sectorul academic. Acestea fiind spuse, interesul privind tehnologia blockchain este in crestere in randul institutiilor educationale.
MIT, de exemplu, a eliberat recent diplome digitale catre peste 100 de absolventi, ca parte a unui proiect pilot care utilizeaza tehnologia blockchain. Acest proiect a fost urmat indeaproape de un program pilot axat pe certificarile digitale si condus de un grup non-profit din SUA pentru absolventii medicali. De asemenea, guvernele isi manifesta interesul de a-i impinge in acest sens pe toti din sectorul educational, guvernul utilizand blockchain pentru a urmari certificarile academice.
sursa: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC108255/jrc108255_blockchain_in_education(1).pdf