Google va permite publicitatea care promoveaza piata crypto pe platforma Google Adwords, pe teritoriul SUA si Japonia. Decizia a fost facuta publica in cursul acestei saptamani, cand compania americana a anuntat actualizarea politicilor referitoare la anunturile publicitare pentru SUA si Japonia. Asadar, incepand din luna octombrie, gigantul Google va permite reclamele referitoare la cryptomonede si continutul asociat din partea anumitor companii.
In aceasta primavara Google a anuntat ca va interzice publicitatea online care promoveaza cryptomonedele incepand din luna iulie. Aceasta politica a influentat atat rezultatele motorului de cautare, cat si reclamele de pe YouTube si s-a vizat blocarea tuturor formelor de reclama, de la bannere pana la animatii. Interdictia s-a referit la “ICOs, portofele de cryptomonede si recomandari privind tranzactiile crypto”.
In mod asemanator, companii precum Facebook, LinkedIn si Mailchimp au adoptat politici de interzicere a publicitatii care promoveaza cryptomonedele. In urma acestor interdictii, companii crypto si bazate pe Blockchain din Elvetia, Kazahstan si Armenia s-au alaturat celor din Rusia, China si Coreea de Sud in intentarea unui proces comun impotriva marilor companii de internet pentru interzicerea publicitatii legate de cryptomonede.
La sfarsitul lunii iunie Facebook a anuntat ca va ridica restrictiile in ceea ce priveste reclamele din domeniul crypto. Compania a reactualizat politica privind produsele si serviciile financiare interzise. Mai precis, reteaua de socializare a declarat atunci ca va permite ad-urile care fac referire la cryptomonede, insa a ramas in vigoare politica de interdictie pentru reclamele referitoare la ICO-uri.
O miscare similara este cea din cursul acestei saptamani, cand Google a anuntat ca va permite in SUA si Japonia publicitatea care promoveaza cryptomonedele pe platforma Google Adwords. Potrivit anuntului recent, “agentiile de publicitate vor fi certificate de Google in prealabil, pentru tara in care se vor difuza anunturile lor. Agentiile de publicitate vor putea solicita certificarea dupa lansarea politicii, in octombrie”.