La nucleu … este reprezentată ideea de faptul că oamenii ar trebui să construiască pentru ei propriile lor case, străzi și comunități. Această idee … vine pur și simplu din observația celor mai minunate locuri de pe pământ care nu au fost făcute de arhitecți, ci de oameni.
– Christopher Alexander
Atunci când vorbim despre Bitcoin, despre calitățile rețelei creatoare de valoare care a fost menționată în articole anterioare, nu putem ignora faptul că această tehnologie se bazează pe dinamicitatea comunității până la punctul în care cineva ar putea spune că Bitcoin face posibil ca banii să devină ceva comun și să nu mai reprezinte puterea.
Însă atunci ar fi trebuit să ne confruntăm cu o întrebare crucială despre bitcoin: pentru ce? care-s beneficiile de care avem parte? Sau, cu alte cuvinte, dacă aspectul comunității despre Bitcoin este crucial ( ca în distribuirea puterii computerizate necesare autentificării, împărtășirea unei monede comune, o istorie comună a tranzacțiilor, o metodă comună de cuantificare a averii ) ce fac comunitățile pentru Bitcoin?
Printre primele comunități care au adoptat Bitcoin, pe lângă faptul că comunitatea hackerilor nu l-au folosit niciodată prea mult ca o monedă pentru a schimba bunurile, au fost niște țapi ispășitori perfecți pentru aceia care vroiau să închidă Bitcoin. De fapt, oricine dorea să aibă o abordare moralistă și să pună la îndoială inovația despre care am tot vorbit, nu apuca să facă prea multe. Era foarte ușor pentru mulți să empatizez cu Bitcoin, atunci când primele comunități au fost create.
Însă atunci, vorbind despre nouă tehnologie, nu ar trebui niciodată să ne grăbim în a judeca natura și obiectivele unei adoptări imediate. Este natural ca aceia care au fost excluși de la utilizarea tehnologiei să se uite după platforme neregulate. Când vorbim despre comunicarea tehnologiei acest lucru devine foarte clar: tot felul de marginalizări și comunități ce se constrâng pentru a slăbi canalele de comunicare în scopuri personale, în timp ce comunicarea în masă și canalele aferente sunt sunt dominate de majoritate. Motivaţia de a argumenta ce mișcă prohibiționiștii în cruciadele lor este departe de acest articol, cu toate acestea, ce trebuie menționat aici este potențialul noii tehnologii care nu poate fi studiat, înțeles sau judecat având în vedere asemenea circumstanțe.
Faptul că foarte mulți hackeri iubesc să tachineze această atitudine, încă oferă destul spațiu pentru mistificarea unei tehnologii dăunătoare.
Fiind implicaţi în comunitatea care a crescut pe lângă Bitcoin, putem vedea că aceasta este concepută în mod principal de tineri idealiști, rebeli, împotriva instituțiilor, în mod special când acestea sunt reprezentate de o administrație centralizată. Este clar pentru mulți cum monopoluri nedrepte sunt adesea în poziție dominantă în foarte multe contexte, curbând posibilitatea inovării care este în mâinile generațiilor tinere.
Liberarea unui mediu de schimb de valoare este un act care se referă la descompunerea subiectului tabu în ceea ce privește banii. Bitcoin are, de asemenea, un rol în istorie: eposul lui fuzionează în comunități, noi etici sunt reflectate, noi povești de pasiune, glorie în toate misterele din jurul originii sale. Dorința d eliberare, descentralizare și dezintermediere este centrală pentru Bitcoin – este etică și nu ar trebui să fie văzută mai mult conflictual decât nevoia concretă de dezintermediere a multor sisteme de funcțiune ce guvernează societatea modernă.
Foarte mulți văd Bitcoin ca pe o oportunitate de a provoca monopolia băncilor asupra valorii tranzacțiilor. Marea majoritate a bunurilor care au fost schimbate pe Bitcoin sunt creații artizanale. Visul Bitcoin stă în autonomia conținutului producătorilor, să poate să schimbe producția în mod gratuit, fără agreări, fără intermediari.