IBM lanseaza reteaua Food Trust bazata pe tehnologia blockchain

15 octombrie 2018 blockchain

Articol scris de Mirona Noru

bitcoin romania

IBM a anuntat lansarea unei retele de urmarire a alimentelor numita Food Trust, bazata pe tehnologia blockchain, in parteneriat cu agentii economici din intreaga lume.

In societatea actuala, conectata la digital, transparenta este un concept din ce in ce mai usor de implementat, iar cererea pentru aceasta a crescut in toate domeniile. Cand vine vorba de ceea ce mancam, oamenii doresc sa stie unde a fost crescuta mancarea, cum a fost tratata, daca exista alti aditivi sau hormoni. Si daca un comerciant nu poate raspunde la aceste intrebari justificare din partea consumatorului, acesta din urma isi va schimba preferinta catre unul care poate oferi un tracking transparent.

In ultimele 18 luni, sistemul a fost testat pentru a urmari unul sau doua elemente in acelasi timp, pe tot parcursul procesului de aprovizionare. WalMart a inceput sa utilizeze Food Trust pentru a urmari alimente precum salata si spanacul, anuntand implementarea oficiala in luna septembrie. Procesul de testare si implementare a fost demarat inca din 2016. La inceput, experimentul viza carnea de porc provenita din China, iar ca actiuni gigantul din industria alimentara mentiona deschiderea unui centru de colaborare privind siguranta alimentara in Beijing, impreuna cu IBM si Universitatea Tsinghua din China.

Acum, mai multe parteneriate noi lansate si disponibilitati pe scara larga pentru orice distribuitor interesat din industria alimentara vor extinde domeniul de aplicabilitate al programului IBM la nivel global. Retailerul francez de produse alimentare, Carrefour, care are 12.000 de magazine distribuite in 33 de tari, a anuntat un parteneriat cu IBM si intentioneaza sa puna in aplicare Food Trust. Topoco Associates și Wakefern, cu un numar total de peste 15.000 de magazine au semnat deja un contract in acest sens. Laurent Vallée, secretarul general al Grupului Carrefour, a declarat in comunicatul oficial al companiei:

Fiind un membru fondator al platformei IBM Food Trust, Carrefour este o mare oportunitate de a accelera puternic procesul de urmarire a alimentelor si de a largi integrarea tehnologiei blockchain in produsele noastre, pentru a oferi clientilor nostri un tracking sigur.

IBM declara ca platforma lor Food Trust depaseste barierele critice pentru implementarea unui sistem bazat pe tehnologia blockchain la scara globala. Gigantul reuseste sa construiasca un ecosistem care sa creeze valoare pentru partile care participa la acesta, asigurandu-se ca ele primesc o rentabilitate a investitiei. De asemenea, reteaua a fost construita pentru a fi integrata in tehnologia existenta si a fost standardizata pentru usurinta utilizarii in intreaga industrie alimentara: producatorii, comerciantii cu amanuntul si angrosistii au puse la dispozitie toate conditiile pentru a utiliza sistemul.

Food Trust se regaseste in trei module: urmarirea, certificarea si introducerea datelor. Modulul de urmarire permite localizarea produselor, modulul de verificare poate certifica faptul ca produsele ecologice sunt intr-adevar organice, iar modulul de introducere a datelor permite tuturor celor din lantul de aprovizionare sa se asigure ca datele lor intra in sistem. Modulul de introducere a datelor este disponibil gratuit, in timp ce modulele de urmarire si de certificare sunt disponibile pe o scara de preturi in functie de marimea afacerii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *