Formatia americana The Chainsmokers sustine o noua platforma bazata pe blockchain, care permite artistilor sa controleze piata secundara de ticketing. Castigatorii premiilor Grammy 2017, Alex Pall si Drew Taggart din The Chainsmokers, alaturi de managerul lor, Adam Alpert, au investit in YellowHeart, o platforma de ticketing descentralizata, conceputa pentru a facilita vanzarile de ticketing transparente de catre artisti. Scopul YellowHeart este acela de a-i ajuta pe artisti sa stabileasca regulile pentru modul in care (sau daca) biletele la concertele lor pot fi revandute.
Compania se va lansa in al doilea trimestru al anului 2020, iar CEO-ul Josh Katz promite ca tehnologia blockchain va asigura faptul ca, “indiferent unde se vand biletele, exista reguli care trebuie respectate: toate tranzactiile trec prin YellowHeart, toate veniturile circula prin YellowHeart”. Platforma foloseste blockchain pentru a permite artistilor sa controleze direct procesul de ticketing, inclusiv vanzarile pe pietele secundare. Mai exact, scopul este acela de a reduce intermediarii din industria muzicala cunoscuti ca scalpers, care cumpara cantitati mari de bilete pentru a le revinde la un pret mai mare.
Folosind YellowHeart, artistii pot, de asemenea, sa stabileasca preturi maxime de revanzare si sa se asigure ca biletele sunt distribuite fanilor adevarati. “Desi tehnologia si site-urile de ticketing secundare sunt de vina pentru cresterea fenomenului de scalping, credem ca tehnologia este si solutia noastra. Blockchain ne ofera abilitatea unica de a urmari intreg ciclul de viata al ticketing-urilor, ceea ce inseamna ca biletele vor ajunge in mainile fanilor si doar atat”, a declarat Josh Katz, fondatorul si CEO-ul YellowHeart. Adam Alpert, managerul cunoscutei formatii americane si CEO-ul casei de discuri americane Disruptor Records, a subliniat ca problema este una binecunoscuta in industrie de ani buni.
O situatie asemanatoare este cea din industria cinematografica, unde pierderile inregistrate din cauza pirateriei sunt de ordinul miliardelor. Numai in anul 2010 industria filmelor pentru televiziune si cinema a inregistrat pierderi de 6.7 miliarde de dolari din cauza pirateriei, iar acest numar se asteapta sa creasca la 52 miliarde pana in 2022. Solutia gasita este tot una bazata pe blockchain. In cursul anului trecut, Andrea Lervolino, antreprenor si producator de filme de la Hollywood, a anuntat lasarea TaTaTu – o platforma care va permite celor care detin drepturile de continut sa genereze venituri pentru continutul stocat in arhiva sa.
Sursa: https://cointelegraph.com/news/the-chainsmokers-back-blockchain-based-ticketing-platform-yellowheart