Bitcoin este o monedă peer-to-peer care capătă impulsuri în multiple piețe. Companiile noi și cele în curs de dezvoltare sunt focalizate pe Bitcoin, iar o mână de companii ce sunt pe piață de ceva timp au început să experimenteze și să testeze Bitcoin. În timp ce aceasta este una din cele 70 de monede disponibile, Bitcoin generează foarte multe reacții, chiar dacă nu este o monedă susținută de guvern sau chiar dacă nu are o formă legală în Statele Unite ale Americii.
Deci ce ar trebui să știe cei cu funcție de conducere despre Bitcoin și potențialul său impact? Uite punctul nostru de vedere:
- Bitcoin poate fi o parte dintr-o strategie de inovare pentru un produs, serviciu sau sistem de plată. Câteva companii experimentează Bitcoin pentru downloadul de muzică.
- Cei care au adoptat Bitcoin încă de la început au parte de avantajul marketingului și al relațiilor publice. Fiind notat ca un inovator Bitcoin, poate genera potențial în favoarea presei și social media. În 2014, compania de jocuri social Zynga a adăugat Bitcoin la cel mai popular joc și acumulat foarte multe menționări în social media.
- Valoarea Bitcoin este în mod frecvent fluidă și asemenea unui roller coaster. Prețurile dinamice ale produselor sunt necesare extragerilor zilnice și plăților de încredere ale partenerilor. În sectorul de turism, CheapAir.com s-a parteneriat cu comercianți Bitcoini pentru a scoate în evidenţă foarte multe caracteristici.
- Ca orice alte tehnologi conectate direct la consumator, companiile ce experimentează cu Bitcoin ar trebui să monitorizeze evoluția reglementărilor și să verifice și controleze expunerea la activități ilicite.
Riscuri și beneficii pentru companii și consumatori
Beneficii pentru companii:
- Costuri mici ale tranzacțiilor
- Extrageri zilnice posibile
- Nicio afișare a plății
- Unelte pentru comercianți existente cu scopul de a simplifica experiența
Riscuri pentru companii:
- Tranzacții pseudo-anonime
- Nicio entitate centrală care să susțină moneda
- Nu există o formă legală în toate țările
- Perspective nesigure și evolutive ale reglementatorilor
- Securitatea rețelei
- Un trend de piață volatil
- Prețurile dinamice ale produselor
- Timpul lent de procesare al tranzacțiilor
Beneficii pentru consumatori:
- Nicio taxă pentru trimiterea de Bitcoini la nivel global
- Tranzacții pseudo-anonime
- Valoare fluctuantă ( în momentul în care acesta crește )
- Instituțiile financiare nu controlează moneda
Riscuri pentru consumatori:
- Nicio afișare a plății
- Complexitatea în cumpărarea Bitcoinilor
- Complexitatea în extragerea de Bitcoini
- Adoptarea de nișe a majorității brandurilor
- Complexitatea deținerii unui portofel digital
- Perspective nesigure și evolutive ale reglementatorilor
Evoluția Bitcoin într-un Brand
Dacă se părea că în 2013, dintr-o dată, foarte mulți oameni începuseră să vorbească despre Bitcoin, acest lucru chiar se întâmpla pentru că Bitcoin a avut 3.4 milioane de menționări în online în anul 2013, având în vedere rezultatele căutărilor. Aceste conversații „traduse” către media au fost subiectul a 11.200 „povești” media în 2013. Noiembrie de unul singur, a fost perioada în care 14.179 de povești au început să prindă viață, urmând să fie materializate în lunile ce urmau.
Creșterea Bitcoin a fost rapidă: Două bănci de mare anvergură din Statele Unite ale Americii s-au întâlnit pentru a discuta despre Bitcoin, una din ele fiind prima instituție din Statele Unite ale Americii care a inițiat în mod oficial analizele monedelor digitale.
Creșterea Bitcoin a făcut să apară foarte multe companii de suport, printre care și exchange-uri precum Mt. Gox și Cryptsy, care le ofereau utilizatorilor posibilitatea de a schimba Bitcoin cu monedele locale. Există start-up-uri care se ocupă cu cumpărarea de Bitcoin, precum CoinBase, și multe alte tipuri de întreprinderi.
Toate aceste semnale specifică faptul că Bitcoin s-a dezvoltat într-un brand, unul descentralizat, susținut de un ecosistem digital de antreprenori. Istoria digitală arată că atunci când un ecosistem se formează, o ruptură urmează să se întâmple.
Bitcoin în social media – raport integral pe anul 2013
Au fost peste 3.400.000 de menționări în social media cu privire la Bitcoin generate în 2013. Menționări ce au avut loc pe rețele sociale ( twitter, facebook, instagram, etc. ), microbloguri, forumuri, știri mainstream, imagini, video-uri și bloguri. Peste 21% din menționările online au făcut referire la jocurile de noroc și jocurile video.
96% dintre cei ce au folosit Bitcoin în 2013 au fost bărbați, marea majoritate a discuțiilor fiind purtate în Statele Unite ale Americii și China, cu participanți de vârste cuprinse între 26 și 50 de ani.