Un nou studiu realizat de ETH Zurich, lider universitar de tehnologie din Elveția, a constatat că percepția publică Bitcoin se schimbă.
Mai degrabă decât să fie o crypto monedă misteriosă pentru geeks sau criminali, Bitcoin s-a transformat într-un fenomen mult mai mare.
David Garcia, un post-doctoral la Zurich Departamentul de Sisteme de design ETH, a declarat că imaginea Bitcoin s-a schimbat fundamental:
„Anterior, monedele Bitcoin au fost o ocupație pentru hackeri și cei care studiază calculatorele. Astăzi, nonconformiștii plătesc pentru băuturile lor cu acestea.”
Lucrarea de cercetare, care este intitulată „urmele digitale: Cicluri feedback între semnalele socio-economice în economia Bitcoin, se uită la modul în care dimensiunile sociale ale utilizatorilor de Bitcoin și interacțiunile lor cu social mass-media afectează prețul său.
Autorii spun:
„În mijlocul extravagant din jurul crypto monedei, este dificil de recunoscut, care sunt factorii care participă la creșterea și influența valoarii sale. Structură descentralizată Bitcoin, bazată pe contribuția utilizatorilor săi, mai degrabă decât o autoritate centrală, implică faptul că dinamica economiei sale poate fi puternic determinată de factori sociali care sunt compuși din interacțiuni între instituțiile de pe piață. ”
Țepi în datele
Garcia si colegii săi au examinat țepii în căutările Google pentru Bitcoin și au postulat că creșterea în valoare a fost accelerată de activitate online, în special în social mass-media.
Pentru a testa ipoteza lor, cercetătorii au analizat patru parametri socio-economici diferiți: de dezvoltare a bazei de utilizatori, fluctuațiile de preț, tendințele de căutare și interacțiunile pe platforme de social media, cum ar fi Twitter.
Cercetătorii au descoperit corelații puternice între evoluția prețurilor, numărul de utilizatori noi Bitcoin, căutări pe Internet și tweet-uri legate de Bitcoin. Ei au identificat, de asemenea, două bucle pozitive de feedback. În primul rând, popularitatea a crescut și a dus la cererea tot mai mare, care, la rândul său, a stimulat activitatea pe social media. Bucla a doua se referă la baza de utilizatori: cu cât mai mulți utilizatori se alătură rețelei, cu atât este mai mare prețul.
Cu toate acestea, există, de asemenea, feedback-ul negativ: înainte de o scădere semnificativă a prețurilor, scade și nivelul de activitate pe Internet. Cercetătorii au ajuns la concluzia că mari schimbări în activitățile mass-media online și sociale duc la fluctuații mari de preț.
Puterea rețelei
Garcia coleg și co-autorul Nicolas Perony, văd un mare potențial în analiza cantitativă a fenomenelor sociale.
„Cu valute digitale, putem examina anumite aspecte ale economiei care nu pot fi observate cu bani„, a spus Perony. „În acest fel, putem înțelege mai bine cum funcționează cu adevărat piață.”
Perony susține că aceeași metodologie poate fi aplicată și în alte domenii ale societății, datorită tehnologiei bloc-lanț. El subliniază faptul că rețeaua Bitcoin este de 300 de ori mai puternică decât cele 500 decât supercalculatoare cele mai puternice combinate.
„Marea întrebare este cum s-ar putea folosi un astfel de sistem puternic pentru activități de colaborare, care depășesc producția de bani„, a spus Perony.
Perony consideră că ar fi posibil să se utilizeze sistemul pentru a gestiona dreptul de proprietate asupra unor bunuri sau pentru a ajuta la eforturile de cercetare de colaborare, reteaua ar putea fi folosită pentru a desfășura activități de cercetare pe diverse concepte de colaborare.
Sursa: coindesk