În urma dezvoltării internetului, în jurul acestei piețe s-a format un boom, rezultând o cerere extraordinar de mare pentru modalitatea de plată electronică. Din anul 2000 și până astăzi, procentul de vânzări prin aceste metode de plată ( ecommerce ) a crescut în fiecare an. Internetul a schimbat totodată ușurința cu care produsele pot fi găsite, expunând consumatorul la o varietate tot mai mare de bunuri și servicii. În prezent, Statele Unite ale Americii are magazine online ce câștigă undeva la 300 de miliarde de dolari pe an, ajungând astfel să aibă loc cea mai rapidă creștere a piețelor. În ultimul deceniu, PayPal a devenit liderul sistemelor de plată online.
Din secunda în care ecommerce-ul online a prins viață, liderul de acum, PayPal, a dominat tot ceea ce înseamnă plăți electronice. În urmă cu trei ani, existau peste 120 de milioane de utilizatori activi și erau procesați peste 40 de miliarde de dolari în fiecare trimestru. PayPal a ajuns să fie o unealtă de încredere pentru foarte mulți comercianți în urma investițiilor de milioane de dolari în sisteme de detectare a fraudei.
Studiile realizate recent arată că peste 95% din cei ce cumpără în mediul online folosesc PayPal, în timp ce numai 8% folosesc Google Checkout. Dacă ne gândim la Bitcoin, pare imposibil ca acesta să ajungă la un asemenea nivel de popularitate în piața comerțului online, mai ales când ne gândim că PayPal este un concurent puternic, cel mai puternic.
Având în vedere toate acestea, Bitcoin ar putea fii lider în industria microplăților, acesta fiind acel sector în care ecommerce-ul pare să fie foarte integrat, având parte recent de o creștere extraordinară. În timp ce nu avem o definiție exactă pentru microplăți, acestea sunt în general sume mici spre foarte mici de bani, ce ajung să fie transferate digital, însumând totodată o valoare prea mică pentru a fi procesată de cardurile de credit. Fiecare instituţie poate defini microplățile cum dorește, iar în cadrul PayPal acestea sunt mai mici de 12 dolari. În cadrul altor platforme, microplățile sunt considerate ca fiind mai mici de 5 dolari, sau chiar mai mici de 1 dolar.
Soluțiile pentru aceste microplăți par să fie din ce în ce mai răspândite, în special pentru muzică și jocuri. Dacă marea majoritate a distribuitorilor preferă acel tip de afacere bazat pe abonamente ce garantează venituri, atunci foarte mulți sunt flexibili și cumpără conținut pe loc. În prezent, comercianții ce utilizează PayPal trebuie să plătească un comision de 2.9% pentru fiecare tranzacție. În contrast, dacă ar fi să analizăm Bitcoin din acest punct de vedere, atunci putem spune că tranzacția are costuri de 0.0005 BTC sau 1% din tranzacție.
Piața acestor microplăți din Europa este estimată să valoreze în jur de 14 miliarde de euro, fiind estimată să crească la o valoare de 18 milioane de euro până în 2016. Există un raport pe internet ce arată că peste 50% din utilizatorii internetului folosesc microplăți pentru cumpărături online.
În ciuda creșterilor ce au fost observate în cadrul microplăților în spațiul online, putem spune că există o soluție pentru plăți. O astfel de soluție trebuie să vină cu costuri reduse, o viteză mare de transfer și o experiență a utilizatorilor incredibilă. În plus la toate acestea, are nevoie de o soluție universală care să ofere flexibilitatea necesară pentru adaptarea la tipurile de afaceri din prezent și modelelor de distribuție. Bitcoin cu siguranță ar putea satisface această nevoie, deoarece nu există niciun intermediar sau parte terță, Bitcoin este în mod sigur mai ieftin și mai rapid decât metodele tradiționale de plată.
În timp ce transferul de pe un card de credit poate dura câteva zile până să facă un transfer și să primească o aprobare, fiecare tranzacție Bitcoin necesită doar 10 minute pentru a verifica și autentifica tranzacția respectivă. Fiecare utilizator Bitcoin este încrezător în tranzacțiile cu cost redus ale Bitcoin și în faptul că într-o zi, destul de curând, vor exista servicii care să ușureze munca de retina a fiecărui antreprenor care ține la succesul afacerii sale.
Considerăm că Bitcoin mai are unde să evolueze, și ne bucurăm că dezvoltarea este una constantă și perseverentă.